Markedsføring af virksomhed med lille budget

markedsføring

Det er altså noget, som virkelig kan være vanskeligt. Hvis man som studerende starter et firma og ikke har mange penge. For selvfølgelig er der en masse udgifter, man er nødt til at spytte i. Det gælder jo eksempelvis med hensyn til markedsføring. Her kan det virkelig være fristende at skære mest muligt ind til benet. Hvis man ikke markedsfører en ny virksomhed, virker det dog lidt at slå igennem.

Derfor skal man selvfølgelig også kigge på, hvordan man kan markedsføre på en billig måde. Det kunne eksempelvis være smart at købe en masse billige keyhangers. På denne side kan du bestille den eller de modeller, der passer til dit/jeres behov. Det er sådant et produkt, som sagtens kan give en masse opmærksomhed. Man kan dele dem ud til særlige anledninger, og måske vil folk gemme dem. Det behøver ikke at være en stor ting, men bare det, at folk faktisk har navnet stående et sted, er vigtigt.

Man kan eksempelvis også tænke i flyers og lignende, som heller ikke koster meget at producere. Det er derfor nemt at give væk. Her kan man dog sige, at færre nok også vil gemme dem. Man skal derfor være endnu mere interessant, hvis en flyer for alvor skal have en god effekt.

Tal med folk

Du skal sørge for at snakke mest muligt med folk om din virksomhed. Tal om den, som var der ingen andre ting i verden. Hvis du gør det, vil flere også blive opmærksom på den. Hvis du derimod aldrig nævner den, så mister du gratis omtale.

Her skal du selvfølgelig huske på, at du selv er den vigtigste ambassadør. Det vil sige, at du selv kender din forretning bedre end nogen andre. Hvorfor skulle du så ikke markedsføre den selv? Du kan jo fortælle de unikke historier, som andre måske ikke kender til. Du kan tale fra hjertet om, hvor god en idé det er.

Vær jubelidiot

Man må altså gerne være jubelidiot, når man taler om sin egen forretning. Hvis man ikke engang selv kan sælge den, hvem kan så? Tal om dit projekt, som var det verdens bedste idé. Derudover skal du selvfølgelig have andre med på den vogn. Du skal have andre til at fortælle historierne videre.

Hvis du formår at være så entusiastisk, så er du nået rigtig langt. Det vil spare dig for ret mange markedsføringskroner, fordi du er ivrig. Alt skal selvfølgelig foregå med måde. Det vil sige, at man også skal huske, at man er repræsentant.